Descripció

Ruta circular amb algunes pujades amb un desnivell suau. Té 100 kms de distància i el punt d'inici i final és l'Antic Escorxador de Tortosa
Sortirem de Tortosa en direcció a Bitem i Tivenys.

Allí comença el coll de Som, pujada d'uns 3 km , per tornar a baixar en direcció a Benifallet. Des de Benifallet per la C-12 anirem a Rasquera per aquesta carretera que va fent pujades i baixades.
Des d'allí ens enfilarem en direcció al antic Balneari de Cardó amb una pujada d'uns 10 kms i 400 metres de desnivell. Abans d'arribar al balneari, tindrem unes vistes espectaculars d'aquest lloc. Tornem cap a Rasquera dirigint-mos al Perelló i per la N-340 cap a l'Ampolla.

Un cop a l'Ampolla, anirem en busca del Barranc de Sant Pere i passem per baix de tres ponts girant a l'esquerrra després de l'últim. Continuant uns 500 metres i girem a l'esquerra per agafar un camí secundari que va per baix la serra de Cardó-Boix fins que saltarem per l'Ermita del Coll de l'Alba per baixar a Tortosa. Aquesta última pujada són uns 350metres de desnivell, primers planers, però els últims abans del Coll de l'Alba més durs.